Familiada – start projektu

Familiada – start projektu

Familiada – start projektu

Czas zacząć pracę nad projektem i pisanie o nim. Zgodnie z wymogami konkursu dwa posty na tydzień dotyczące projektu muszą ujrzeć światło dzienne. Zastanawiam się czy starczy mi tematów na 10 tygodni pracy – ale liczę na nieprzewidziane problemy. Chciałbym dzielić się tym co zrobię, niezależnie od tego czy będzie to przełomowe rozwiązanie, napisanie kilku linii kodu czy dodanie interfejsu.

Pierwszy post nie będzie bardzo techniczny. Chcę jeszcze raz przedstawić genezę projektu i krótko opisać jak ja sobie wyobrażam jego realizację, podać planowane technologie.

Familiada, znany i lubiany program telewizyjny ma formułę teleturnieju. Dwie drużyny stają na przeciw siebie i starają się odpowiedzieć na pytania. Odpowiedzi na każde pytanie jest kilka, od 3 do 8 w zależności od pytania, czym dalsze pytanie tym mniej odpowiedzi, a punkty zdobywane na koniec rundy mnożą się. Odpowiedzi punktowane są różną ilością punktów. Jako pierwsza w danej rundzie odpowiada drużyna, której gracz zgłosi, jako pierwszy chęć odpowiedzi, jednak, jeśli jego odpowiedź nie jest najwyżej punktowana to przeciwny gracz ma prawo podać swoją – jeśli poda wyżej punktowaną to jego drużyna będzie główną drużyną odpowiadającą w tej rundzie. Każdy z graczy, po kolei, zaczynając od gracza następnego po tym, który był przy stoliku prowadzącego, odpowiada na pytanie. Drużyna, która odpowiada w danej rundzie ma 3 szanse na udzielenie niepoprawnej odpowiedzi, po drugiej straconej szansie drużyna przeciwna naradza się, a po trzeciej pytanie przechodzi na przeciwną drużynę i to ona – już po naradzie – podaje ostatnią odpowiedź w rundzie. Jeśli odpowiedź będzie prawidłowa to ta drużyna dostaje punkty. Do finału wchodzi drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 300 punktów. Finału opisywać nie będę, bo póki, co nie ma go w planach mojej gry.

 

familiada

Karol Strasburger – Familiada TVP2

To w ramach formalności. Zasady mojej gry będą dostosowane do potrzeb zabaw ze znajomymi na imprezach, dlatego póki, co nie planuję implementacji finału, tak, aby druga drużyna nie musiała czekać na tą, która będzie rozgrywać drugą fazę gry.

Rozwiązanie, które mam w głowie będzie składać się z 2 lub 3 aplikacji. Pierwszą z nich będzie główny ekran gry – będzie to aplikacja na komputery z systemem Windows, wyświetlająca tablicę gry, punkty i szanse. Druga część programu to aplikacja na platformy mobilne dla prowadzącego grę, tak, aby na bieżąco mógł analizować odpowiedzi graczy i odsłaniać punktowane odpowiedzi lub wskazywać utratę szansy. Ostatnią aplikacją będzie program do tworzenia pytań i odpowiedzi do nich, umożliwiający proste wprowadzanie pytań do istniejącej bazy danych – ta część może zostać zintegrowana z którąś z poprzednich aplikacji.

Technologie użyte w projekcie to na pewno Android dla aplikacji prowadzącego – sam tworzyłem rozwiązania na platformy Windows Phone, dlatego Android będzie dla mnie miłą odmianą. Jednak nie pominę też WP i W10M. Jeśli czas i fundusze pozwolą to postaram się o stworzenie także klienta dla systemu iOS – z tym systemem miałem najmniej styczności jednak bardzo przyjemnie tworzyło się w nim proste aplikacje galerii czy listę restauracji. Główny ekran gry na komputerze zostanie prawdopodobnie zrealizowany za pomocą WPF, a jeśli uda mi się dotrwać do końca to postaram się stworzyć także aplikację internetową w ASP .Net. Oba rozwiązania będą pewną nowością. Język w przypadku rozwiązania głównego i aplikacji na WP i W10M to C#, Android i iOS w językach natywnych.

Już w weekend kolejny post, tym razem już z początków tworzenia aplikacji głównej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.